Thursday, January 31, 2008

Update Badminton....

sori ler geng...memandangkan gua agak bizi skit hujung bulan Jan, gua telepas utk berbadminton pada hari Isnin ngan selasa...jadi semalam gua dah start balik main badminton...Klan Melawati....cam biasa ikut kehadiran semalam, ader 4 org jer...3 org ader hal..jadi diorang takleh dtg....

semalam menyaksikan perlawanan antara gua+boy vs jalil+hasni...bole kater musuh tradisi ar...macam biasa kitorang mulekan ngan stroke2 utk warming up...penting wooo...takut maner2 engsel kat kaki or tangan terseliuh ke nanti...gua tak reti ar nak warming2 up cara Pendekar Sakti (PS)....senaman tolak bangunan, renggang2 otot tangan dan etc....gua tak reti + malas nak buat mender2 tuh...lagi pon bak kater member2 gua, gua kan ader kaki bionic, tak perlu ar panas2 kan otot...hehehehhehe

1st set kitorang mule ngan ganas....i mean, both side bermule ngan ganas...tade byk mistake yg dua2 team buat...semua shuttle amik...tapi adekalanyer time jalil smash lelaju kat gua, tak gak gua bleh amik...memule jalil+hasni lead, 1-4...awal lg...baru beza 3 point, tara hal la...itu kate gua kat boy...boy kasik senyum jerk...then point jadik 2-6...bole tahan tuh...diff dah jadik 4, boy kater jgn kasik can dah...kasik bungkus jer jalil+hasni nih...bermule ar acara rally panjang2....jalil smash gua angkat, boy smash jalil angkat, hasni net boy amik...gua try smash...terus hasni takleh amik...kekekek...gua try nak applykan teknik membunuh berturut2.....jadi dapat ar kitorang keja point, 7-8....itu pon still diorang lead...then gua suggest kat boy suh kasik jerk jalil+hasni smash, baper byk sgt ar diorang nih bole smash, cantik ar...menjadik gak tektik gua...jalil smash ok, then kasik hasni smash, ok gak...then jalil smash balik then sampai kat hasni nak smash, kandas....hehehehehhe....lama sgt smash tuh...leh lenguh tangan...kitoran pon berjaya lead 11-9....tak lama lepas tuh kitoran kasik game point, 14-10....dan kitorang menang beb...heheheheh....lepas main, kasik rehat 5-10 min camtuh...

utk 2nd set plak...gua ader semacam feeling yg tak best...kali nih diorang tuka corak plak....jalil+hasni byk main net, kitoran pon macam pelik jer, jarang jalil nih tamau smash....tiap kali lawan sure dia akan smash jer keje nyer....tapi kali ni kelam kabut gak gua+boy, kiri kanan kiri kanan...semua nyer depan2 net...cibai btul...kalau PS yg kena sure dia dah menyumpah....diaorang lead 1-5....jauh tuh beb...awal2 lg kitorang dah kena tinggal 4 point....ok...baru 4...still tak jauh lagik..then diorang tambah point lagik....1-7...bapak ar...6 tuh....boy kater, kite plak attack, tgk camner...aper lagi...kitorang mengganas ...asal naik jer shuttle, gua+boy smash...kasik smash semua shuttle....kitorag dapat keja skit...3-8....still ader lagik 5 tuh...kitorang stick ngan plan utk attack jer....hasni kasik bola lambung, boy smash, jalil amik lambung gak....gua smash...hasni kasik net, boy balas net gak...hasni kasik lambung....gua dah tunggu...gua smash....gua smash ngam2 kat tengah2 antara jalil ngan hasni....kekekek...terbiar jer...point kat kitorang....tapi kann....string reket amo900T gua putus....cipetet btul ar...time2 camnih plak dia putus...demn.....sebelum nih string mp99 gua ( yang gua tak btul2kan lagi....)...skang nih amo plak....cehh....gua dah abih option...yg tinggal hanyalah cab15 gua...tepakse ar pakai yg tuh...gua tension skali lagi sbb bile gua tgk bebetul string cab15 tuh, dah berbulu gak...ceh...bakal putus gak ar nih...so...gua tepakse ar main berhati2...kurangkan smash...kalau putus gak cab15, tepakse pinjam reket ar gamaknyer...terus demoralize....jalil+hasni menang....6-15....takleh buat per beb( alasan....) ..kekekekek


untuk final set, 3rd set...gua pon try ar tgk boy punyer reket2, maner tau ader extra ke....tapi dia pon tadak ar...ader 1 spare, tapi dah berbulu gak string nyer...then jalil offer reket dia...heheh...dia ader 4 batang reket fleet...kalau gua tak silap ar...dia kater pakai ar...cantik ar...gua pon pinjam ar satu...bole tahan berat gak...jalil kater dia tarik string 27lbs....hhmmm...patut ar dia smash laju...dah ar reket berat...gua pon layan jer ar...kali nih gua try nak sesuaikan diri ngan pedang pinjam nih...betul beb...berat...mungkin tangan gua yg tak kuat kot...gua try smash...hhmmm...slow jerk....then try net...pergh...naik plak....memandangkan tade option lain...pakai jer ar...byk mender2 yg gua nak buat tak menjadi...semua nyer tersasar....cipan btul...nak dipendekkan citer...jalil+hasni menang 3rd set....10-15....gua redha jerk...sakit wrist gua...tak biasa kot...heheheh...alasan lagi.....jadik kitoran lepak kejap...10 min kedian, 2 org member hasni dtg...gua tak pnah nampak pon...kire org baru ar nih...

lepas 2 org member hasni tuh layan warming ( tgk gaya..ok lah diorang nih..bole main...)...gua+member hasni vs hasni+member dia.....gua pinjam lagik skali reket jalil..kali nih sama ader hasni dah malas nak main, atau gua dah biasakan diri ngan reket fleet nih, gua pon tak tau..tapi gua menang...then 2nd set plak...gua terasa wrist gua macam sakit skit....so takleh ar nak guna wrist sesgt...kali nih team hasni menang plak....penat gak ar main 5 set straight...lepas tuh gua rehat ar...then setelah lepak barang 10min camtuh...jalil ajak lawan balik...gua+boy vs jalil+hasni....konon nyer last match ar..gua pon ok jer...sbb gua dah nak balik pon....so...jalan ar 4th set....gua still rasa tak serasi ngan reket fleet...tak sedap ar...hahahaha...lama gak kitorang lawan, last2 jalil+hasni menang....8-15...kekekek...gua dah penat dah pon...tak larat dah....( alasan lagik...kekekk...)...gua kemas2...then gua cabut...tapi jalil,hasni ngan 2 member dia still main lagik...gua ngan boy pon cabut ar...

jadik moral citer kali nih ialah....cube jgn biakan reket lama sgt tersimpan....nanti string2 dia bole reput....then time main putus baru nak menyumpah...balik keje hari nih gua kena ar gi kasik reket mp ngan amo gua string baru....terbang lagik 50 inggit....citt....calooooo...

No comments:

Pendekar & Jaguh