Monday, January 14, 2008

Ceritera Badminton....

hai...memandangkan blog nih macam dah berusang jerk...bia gua yang jadikkan blog nih blog peribadi gua...kekekekekke...gua cuba untuk kasik lu orang semua citer2 sepanajang gua bermain badminton 4x seminggu....ye...ye...4x...gua tau..melampau sangat tuh....tapi dah minat, takleh nak buat per ar...

Hari Senin ( Hari Badminton Kengkawan Setiakawan)

Setiap senin gua akan anjurkan acara berbadminton di Subang Reket (KFC Lama) jam 8.30 mlm - 11.00 mlm....hari nih tak ramai yang datang.skang ader member baru jer join untuk berbadminton seisi senin...nama betul dia Syamal aka Pendekar Tok Putih (nama utk setiakawan)....setakat nih dah 2x dia main ngan setiakawan....camner dia leh join???dia adalah member yang main untuk seisi Jumaat....not bad ar...bole tahan...hehheheh...so, hari nih...3 org jer yang hadir...lelain semua bizi rasanye...maklum lah...memasing ader hal sendiri....

seperti biasa gua sampai awal...dan seperti biasa gak...gua order meggi goreng + telor mate kat mamak....kasi isi perut dulu...then Pendekar Tok Putih (PTP) sampei....layan borak jap...gua kasik tau dia...hari nih maybe tak ramai...maybe dia ngan gua jerk...dia senyum jerk...kitorang masuk court...kasik tau macha suh dia pasang lampu....layan warm-um kejap...layan stroke skit2....smash skit2...then PTP ajak gua single....kekekekke...main 15 jerk...gua serve dulu...gua kasik dia tinggi, dia smash..gua amik...kasik depan...dia amik kasik belakang...gua kasik balik belakang...dia sambung amik....half-court....jeng jeng jeng...gua pon smash ar...point 1 utk gua...PTP nih kalau nak kategorikan...terer skit dari J10P, kurang terer skit dari GP...jadi result game...PKP vs PTP = 15 - 8....

Lepas tuh Pendekar Benco sampei...sampai2 jer sengih...tanya mane yg lain...gua sengih balik...kasik warm-up kejap ngan PB...stroke,smash,netting....ape lagi single ar plak...kali nih PB ajak gua main 21....PB nih kalau ikut ranking (untuk tahun 2008...setakat nih...heheheh...), dia no-1, gua PKP no-3....so layan ar...PB bantai gua 21-11....pergh nih...smash kencang...netting pon kemas...patut ar no-1...lepas tuh take 15min....nampak macam penat sungguh PB....basah gak baju dia...lepak jap...then 2nd set....kalau gua tak silap kali nih gua kena bantai 21-13...hahahahah...dapat upkan 2 point jerk....power siut...tapi kali nih memang PB nampak penat...berpeluh beb...lepas abih jerk 2 set..PB ajak rehat....penat wooo...PTP tamau main...dia maleh kot layan single...gua try ajak awek court sebelah join cukupkan korum...tapi gagal...dia kater dia penat gak....kecewa gua..gua tgk memasing macam bosan jerk...PB muke macam penat....last2 PB layan last set ngan gua...then dia suh gua main betul2...gua sengih then gua cube ar...1st serve gua bawak...kasik lambung kebelakang...PB balas belakang gak...gua balas balik belakang back-hand PB....kekekekke...dia balas half-court...per laga...gua smash...citt...sangkut kat net...kakakakakak....gelojoh sgt...mata jadik PKPvsPB...2-2...then 5-4...kemudian,,,PB macam dah tak larat sgt tuh...8-4...10-8...11-8...13-8....chupp...PB kate dah tak larat...stop main...sampai situh jer ar...tak abih pon...

Tamat ar seisi untuk senin...kena tunggu minggu depan plak....kalau lah aper yg gua citer nih macam salah jer...kasik tau gua...bole gua alter...hehehehh...tunggu plak untuk seisi Selasa,Khamis ngan Jumaat.....caloooooooo...

No comments:

Pendekar & Jaguh