Thursday, January 24, 2008

Klan Melawati

Halloo...berjumpe lagi kite utk seisi berceritera badminton...kali nih klan melawati plak...sekejap jer dah sampai hari khamis....masa tuh memang tak tunggu kite punyer....hari ni 6 org dtg...gua,boy,budin,jalil,hasni ngan bohjan (lan)....format macam biasa kat sini ialah...boy+bohjan, gua+budin dan jalil+hasni....ini se'balance' yg gua rasa ar...1st match gua+budin vs hasni+jalil....fight tuh...hasni nih kaki netting...jalil plak kaki smashing....budin plak kaki drop depan2 net....gua bebiasa jer ar...1st set gua+budin byk mistake...byk tak menjadi jer drop...hasni punyer netting menjadi jer...gua ingat gua dah abih return silang depan net...hasni leh kejar lagi tuh...kasik silang balik...nasib baik budin ader amik kasik belakang....jalil pon tak tunggu lagik...smash terus...awal2 lagik hasni+jalil dah leading....3-7...gua plak byk smash tak lepas..ader yg lepas, tapi semua diorang leh return balik...budin suggest kat gua suh main relak2 jer...kasik jer tinggi, bia diorang smash...lambat ar plak dia suggest...jarak point makin jauh...5-12...then 7-13...last2 hasni+jalil menang 7-15...riak btul jalil time tuh...cittt..

2nd set kitorang main asak plak...kasik smash jer...budin byk control belakang...gua tunggu depan....bole tahan gak strategi nih...kitoran lead 3-0...then gua tgk budin byk kasik jalil lari kiri kanan...kekekek...budin+gua memang tak kasik can dia relak...point kitorang jarakkan lagik...7-2...heehheh...kali nih kitorang dah leh baca cara diorang main...walau pon camtuh...diorang nih liat plak nak kalah...diorang keja gak tuh...9-4...tapi kitorang still control game...maybe kitorang nih lambat panas kot..tuh yg awal2 lembab skit...tapi tiap kali jalil smash kat gua...jarang sunggu gua bole return balik....teringat gua kalau TB smash...bole tahan sama ar....tapi setelah berjuang mati-matian...kitorang menang gak 15-9....hehehehheh...
lepas rehat dlm 15 min camtuh...hasni+jalil vs boy+bohjan...nih match bole tahan lama gak...sbb diorang nih awal2 byk main relak2...takde nak attck2 pon...lagi pon hasni+jalil baru jer abih match ngan gua+budin...so, kire slow skit ar pace diorang nih....team boy+bohjan nih...si boy nih kaki smash...bohjan plak gua bole katekan dia nih macam Pendekar Sakti...sbb, kebykkan bola yg luorg rasa tak bole amik...dia sure bole amik...siap leh kasik ngam2 lalu atas net...tapi dia tade ar skill PS yg pukul shuttle sambil pandang belakang...gua pon tak tau nak describe camner...tapi lebih kurang camtuh...kalau nak detail leh tanya TB or PS sendiri....( itu pon kalau diorang paham ar aper yg gua maksudkan...hehehhe )...akhirnye boy+bohjan menang...tak ingat plak baper point nyer...

then tibe ar plak gua+budin vs boy+bohjan....kali nih...dua2 team main attack...gua rasa luck ar kitorang menang ngan boy+bohjan, sbb budin byk buat pukulan2 magik plak...semua drop2 dia bole plak golek2 kat net....kekekek...memang power....return smash pon dia kasik golek2 kat net....takleh nak kater per ar...ader gak boy leh amik, tapi tanggung ar lepas tuh...aper lg, gua kat depan kasik pakuk jer ar...hahahahhkalau tak silap gua+budin menang 15-11...then gua+budin vs hasni+jalil...kire final match ar...rubber set ar org kater...kali nih kitorang relak2 jer main...disbbkan relak2 jer...kitorang kalah...hahahha..penat ar..gua rasa ar penat..hasni+jalil menang 15-8....tak melawan plak kitorang...then hasni+jalil vs boy+bohjan...kalau tak silap boy+bohjan menang....riak plak diorang...terus ajak gua+budin masuk court...kasik balas dendam katernye...kekekek...byk siut boy+bohjan buat mistake...naik main netting tak jadik...smash kitorang leh amik...kitorang plak yg menjadik...heheheh...power siut partner gua...akhirnye kitorang menang 15-12...muaahahahhah...kire straight set ar kitorang menang...cayalah budin...next week gua partner lagi ngan dia ar...hheehheh...

setel ar seisi khamis...habis air yg gua bawak...siap habis sebelum last match tadi lagik...kat dewan skolah nih tade ar panas sgt...tapi berpeluh giler siut...air tak cukup lagik....mungking byk bekerja keras kot....heheheh...cam biasa jam 10.30 kitorang dah abih dah...balik ar aper lagik....sok keje ar plak...rasa macam malas jer...so...gua sambung sok plak ....klan ampang....adios....

3 comments:

kenit said...

giler babas.. gua baca blog nih pun terasa penatnyer main badminton.. kire mcm tumpang sekali main.. ish ish...

daddy cool said...

biler la gua boleh join semua 4 kali main seminggu.. ataupun gua buat2 main 5 kali seminggu.. kene logik gak nih.. dewan mane gua nk balun.. kaki2 plak takde... meru2..

Zan said...

Hoohohoho... gua taktau pon blog ni dah jadik buku panduan bagaimana bermain badminton 4 kali seminggu. Ini sudah kira perubahan yang bagus. Gua isnin ni InsyaAllah datang, minggu lepas sedara masuk ICU daa.

Pendekar & Jaguh