Tuesday, January 15, 2008

Klan Bandung

Bia gua citer skit sejarah klan bandung ngan camner gua leh join klan nih.....dulu masa memule tengah semangat main badminton, kalau gua tak silap selepas TB gi bertapa kat UK, Pendekar Gopi Kopi time tuh keje kat Sri Damansara (kalau gua tak silap)....time tuh setiakawan main tetiap hari Jumaat kot...

PGK ade ckp yg member opis dia ader main badminton kat dewan PKNS Kelana Jaya....then PGK pon ajak ar gua ngan Pendekar Sakti gi tgk tempat tuh.....dan tak disangka2, member opis PGK yg diperkatakan tuh adalah member time kitorang buat degree kat UiTM....kecik btul dunia nih...maybe ader antara korang yg kenal kot...kitorang panggil dia Jiman...kalau time UiTM dulu2 org panggil dia Abg Man...dia buat degree IT kot...bawak kenari...ala2 30-an kot umurnye...so...kitorang pon layan ar....time tuh gua pon baru jer berkecimpung main badminton...then...sampai la nih...hanya gua je yg still lagi join klan bandung nih, Abg Man aka Jiman pon dah tak join gak...ahli2 klan bandung yg tinggal......Abg Man ( no-1 ), Abg Nasir, Amril dan gua sendiri....

Untuk tahun nih, ader pertambahan kat ahli2 klan bandung....skang nih staff2 PKNS yg slalunyer main jam 5.00 ptg - 7.00 ptg akan join klan bandung...biasanye ader 4 org tambah...Wak (gua tak tau nama btul dia ar...), Pak Cik Dol dan 2 org yg gua still tak tau nama diaorng...kekekek......Untuk gua rankingkan plak..

1. Abg Man
2. Gua ( gua rasa ar...)
3. Abg Nasir
4. Amril

Gua bole rankingkan ahli2 klan yg asal jer...sebab staff2 PKNS nih ader yg power2 gak...so...hari nih gua+staff pkns vs Abg Man+staff pkns....power plak geng abg man nih...gua ader tedengar member yg partner ngan abg man tuh dulu memang player...ye...dia agak vateran gak...dia punyer wrist memang hidup ar...campur plak abg man yg memang no-1 klan....ye kengkawan...gua kena kitai... 9 - 15...then gua+pak cik dol vs staff pkns+staff pkns.....hehehhe...sori ar...gua tak tau nama diorang...pak cik dol nih bole kate 40++ kot umur dia...tapi stil larat main badminton lg...kitorang kalah lagi...gua dah try ubah strategik pon tak leh gak...power2 gak staff2 pkns nih....then abg man kena gerak awal...dia kater ader hal...tinggal ar gua,abg nasir ngan the rest pkns staff...gua+abg nasir vs staff pkns....hheheheh...match nih gua rasa menarik...fast phase gak ar...memule kitorang leading 4-0,then diorang kejar 4-4...gua time nih layan smash jer...asal naik jer gua smash...bole kater 90% tuh lepas....ader gak yg kandas kat net....staff pkns nih suke main 'otek-otek' (ikut term abg man)...asik kasik drop kat depan jerk...fed-up gak gua...asik nak kena ke depan jerk...aper lagi, gua ckp kat abg nasir...suh dia jaga depan...gua belakang, asal bola naik jer gua terus jer smash....hahahhaha...kitorang menang 15 - 8....

Rupenyer ader set ke-2....kali nih gua rasa macam dah penat ar plak...bole plak time set ke-2 nih...diorang plak leading 0-3....kitoran catch-up balik 2-3...then diorang tambah point lagi...4-6...rupe nyer bukan gua jer yg penat, abg nasir pon sama...bole plak semua shuttle gua return half-court...kekekekek...kitorang plak kena smash...then point jadik 8-10....13-11....14-11...kitorang dah nak menang dah nih....last2 14-14...siut btul ar....gua byk buat silap...time tuh diorang 2nd server...gua ckp..tamau deus...kasik terus jer...hehehehhe...mati gak serve tuh...tukar servis...then kitorang menang 15-14.....liat plak diorang nih nak kalah...heheheh...sebenarnye byk gak game gua main td...tapi gua tak ingat ar semuanyer...yg penting2 jer gua tulis...

Klan Bandung nih bole gua kate tempat gua blaja main badminton yg betul...sebelum nih tok guru gua TB...tapi sejak dia dah gi bertapa jejauh...kat klan bandung nih ar gua byk belajar...terutama ngan abg man dan abg nasir...syok main badminton ngan diorang...jgn salah anggap plak...berbadminton bersama setiakawan syok jugak...heheheheh..lupe plak nak citer apesal nama klan nih Klan Bandung...bagi mereka yg sudah sedia maklum...tiap match yg diadakan yg menang pasti akan di hadiahkan segelas air bandung kat kedai mamak oleh si kalah...kire hadiah setelah berusaha keras.....masa awal join...tak ingat siut gua dah banje air bandung...paling byk dapat sure ar abg man...abg nasir....tapi skang gua pon leh dapat dah....siap dapat dari abg man pon....wakakakakak.....

ok lah...gua pon tak tau aper yg gua dah merapu....khamis nih gua citer Klan Melawati plak....calooooo

6 comments:

kenit said...

intro sial.. giler babas mc diari sorang (sila isi tempat kosong)

Jin said...

kkakakakak....diari saper bai...saper...????

daddy cool said...

wa rase syahdu plak biler kaki phoenix dah mulakan nukilan aktiviti membanting lengan..

bilerla gamaknye wa dpt memuaskan hati kawan setiakawan wa... huarggggggggg

kenit said...

hehehhe.. isi aa.. tempat kosong

daddy cool said...

isi tempat kosong = (lelaki)

Zan said...

Kosong?

Pendekar & Jaguh