Wednesday, January 23, 2008

hola kengkawan.....sori ar lambat post pasal klan bandung.....semalam tade byk match yg menarik sgt...gua rasa ader 2 match jer yg gua main all out...sbb semalam ramai kengkawan abg man join main badminton...1st match gua+pkns vs abg man+pkns....dia katergorikan match nih mude vs vateran...kekekek...

cam biasa, yang mude mule dulu.....1st set kitoran byk buat mistake...team vateran diorang suke main drop2....kiri kanan...kelam kabut gak kitorang dibuatnyer....cibai btul...gua byk kali kena tipu ngan diorang....partner abg man nih power...dia punyer wrist memang kuat gua rasa....gua try main netting ngan dia, kasik net silang2 skit...dia bole balas balik kat gua...sujud sawi gua dibuatnyer....dah ar tuh netting ngam2 jer...siap golek2 lagi....ok fine..dia bole netting...gua+partner try tuka kasik tinggi lambung...nak tgk smash dia bole amik ke tak....sekali kencang ar plak....1st time bole amik...1nd time takleh amik...camner tuh????abg man memang tak byk smash ar...byk main tektikal....cuma partner dia jer yg smash....resultnyer gua+pkns vs abg man+pkns = 4 - 15....gua tak tipu siut.....

2nd set kitorang dah tebakar dah...sbb time 1st set ader plak org2 luar court kasik ayat2 pedas...panas jer telinga gua ngan partner....kekekekek...2nd set kitorang tak kasik can...asal naik jer shuttle, gua ngan partner kasik smash jer terus.....kali nih nampak macam fight skit...semua smash kitorang agak menjadik....netting semua kitorang dah tak main, semua kasik belakang....diorang plak tamau smash....kitorang jer smash....kire kali nih kitorang lagik tumpukan kat power ar...offence...kitorang menang gak 2nd set nih... 15 - 12....liat gak geng vateran nih....susah btul nak kalah....aper2 pon, kasik rehat brg 10 min...then kasik 3rd set....

3rd set kitorang bwk...kitorang lead 4-1...then diorang keja jadik 6-6...kali nih gua rasa partner gua macam dah tak larat nak smash...byk semua shuttle dia tak lepas net...gua ingat dia nak buat drop shot kot...tapi tak jadik...kali nih team vateran kasik kitorang keja2 satu court.....pandai siut diorang...lencun basah baju gua....point jadik 6-10....makin jauh plak kena tinggal...then 6-12....7-13...7-14...kekekekek...takleh menang ar gamaknyer....kitoran kalah ngan 7-15....tak bole blah siut....kejap drop kejap belakang, kiri, kanan....gua pon takleh tahan...member gua pon lagi ar....kekekek...abih kena bahan ngan para penonton....kakakakka...

then 2nd match yg menarik gua+abg man vs pkns+pkns...dua2 pkns org yg lain....kitorang main 1 set jer...sbb time tak mengizinkan....gua mule dulu...time nih gak gua macam dah penat giler...tapi last game punyer pasal...kasik pulun jer....serve ok...semua jatuh kat tempat yg gua nak dia jatuh...kali nih team lawan ader drop ngan smash...utk dua2 org....gua plak ader abg man...gua jaga belakang, dia kasik ctrl kat depan....memule kitorang lead 2-0....kasik tambah lagik point 4-0.....then diorang dapat point sbb gua smash kandas kat net....4-1....then kitorang kasik jarak kan lagi jadik 7-2....then gua byk buat silly mistake...serve tak lepas/short ....kekekekek...penat geng....8-6....then abg man suggest kat gua kasik 2 shot smash then next one kasik drop...kate dia kasik asak then kasik relek2...gua try ar...ok gak siut...11-7...heheheh...makin cerah kitoran nak menang...then diorang keja...13-10...citt...makin dekat ar plak...then gua pon tak tau aper yg gua tgh pike.....byk sangkut sial gua smash...bole plak time2 kritikal gua buat hal....last2 jadik 14-14...deus siut....kekekekek.....setelah bertungkus lumus ....dapat gak kitorang menang...tuh pon menang tipis...17-15....bahaya btul...penat tak ingat punyer...baju kalau gua perah bole betakung air agaknyer....kakakakak

lepas jer bermain badminton, tibe ar plak seisi minum2 bandung...bayar sendiri ar...hehehheh....time minum abg nasir ader mention kedai murah kat bangsar...tapi gua tak sempat nak gi tgk lagik...biasanyer kalau nak gi tgk2 kedai nih gua gi ngan TB...tapi tgk ar nanti...kalau gua free....

ok lah...maju lah sukan utk negara....calooooo...........

6 comments:

daddy cool said...

nampak gaye team veteren ni makan banyak sayur la.. teringin gak nk masuk campur tapi keadaan semasa yg buat jiwe kacau.. harap post pon tahun2 mendatang... wakakakakak mane si PGK lama sepi.. tara berani turun ka

princessGarnet said...

jgn jiwa kacau sgt bang... main sebyk yg bole main.. bak kata org.. kasik terer seterer-terernyer.. hehehhehehe

kenit said...

ehh... apsal aku post akaun org rumah gua plak nih... chitt.. luper nak tuka laa plak

Jin said...

kakaakak....patut ar...pelik gak misha guna perkataan 'bang'....gua cube jadik terer lagik....heheheh

daddy cool said...

wakakakaka.... ko pun dah jadi penign mcm aku punye kes itu hari.. login akaun setiakawan.. tapi post pasal idup mcm kat akaun kantorku.. wakakaka...

itula.. org suh tido tak tido2... study2 gak bang.. kasi relex la sikit badan n mate... nampak sangat nak mac OS X ver 10.5.1 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo.. wewewewewe

Zan said...

Isnin ini, kemunculan semula "jaguh sibuk tak hengat tak tentu pasal bengang tak dapat main badminton"... amacam panjang tak gelaran.

Pendekar & Jaguh