Monday, January 21, 2008

Setiakawan ohh...setiakawan....

heheheh...sori ar geng...semalam tetido awal plak...pnat gak semalam main badminton...semalam pon hari yg mengecewakan skit...semalam yg hadir 4 org jer...terima kasih kepada Pendekar Tok Putih, Pendekar Raja ( King ) dan Pendekar Ayah Sejuk.....tanpa diorang sure gua dah balik jam 9 mlm....hehehehhe

cam tak biasa, semalam gua sampai lambat skit...sesampainye gua kat court, PTP ngan PR dah tunggu...gua sampai jam 8.30....biasanyer gua sampai jam 8 camtuh...tapi semalam ader hal skit.....so...tuka attire yg sesuai, kasik tau macha suh pasang lampu....gua tgk PTP ngan PR warming up....diorang nih bole main badminton...stroke bole diperbaiki lagi....cuma kekadang jer bole terlepas dari pandangan....heheheh

selepas tamat seisi warm-up utk diorang berdua, gua ajak 2vs1....acara nih bukan nyer gua nak belagak, cuma dulu2 TB pon slalu gak ajak gua ngan PS 2vs1....gua just nak try jer....diorang memule tamau, tapi lelame mau gak...hehehehhe....so, seperti biasa....gua format single, diorang format double...awal2 lagi gua dah lead 0-4....then diorang pandai skit, sbb macam tau2 jer gua takleh ar lari2 sgt...kiri...kanan....kiri...kanan....then PTP kasik depan.....hahahahha....leceh btul ar...then diorang keja...point jadik 4-5...pastuh gua kasik jauhkan point skit....jadik ar 6-10....pastuh 8-13.....then diorang kejar ar plak...penant wooo main single....diorang kejar sampai 14-14...hhahahahahha...gua nyaris2 kalah ar....gua ckp tamau deus...kasik jalan terus jerk....heheeheh...last2 gua menang gak...14-15....fight siut...maybe gua tak sampai level TB lagi kot....ngan diorang berdua nih pon gua kena sungguh2....

time kitorang tgh lawan tuh, PAS sampai....dia nampak macam pucat skit....rupe2 nyer dia baru baik dari demam...tapi still ader sakit lagik...dia kater macam ulcer...gua warm-up sekejap ngan PAS....hehehhe...dia kater, dia dah lama tak main badminton, tapi time warm-up macam baru main badminton semalam jer....stroke,smash,drop....siap ader chop kalau gua tak silap....warm-up takyah ar lelame....ala qada cukup ar...heehehheh.. PAS+PR vs PKP+PTP....gua macam rasa un-balanced plak...tapi tak kire ar...jalan jer....memule kitorang bwk....kasik lead skit....0-3.....PAS byk main drop depan net...masalah gak utk PTP utk amik...PTP punyer respon macam lembab jer....PAS ader gak smash....bukan smash biasa...jumping smash tuh....hehehehhe....tapi jangan risau, gua still leh amik lagik.....then diorang lead plak...6-5...pastuh jauhkan point plak....time nih semua netting PR menjadik plak...baper kali ntah dia buat shuttle lalu betul2 atas net...siap sentuh skit lagi...cibai btul ar...tuh yg jadi 9-6 point....PAS+PR main format PR depan, PAS jaga belakang+smashing+drop....gua ngan PTP try main 50-50....lecech gak...last2 kitorang kalah gak...15-11....

then rehat 10min, gua sambil2 tuh jenguk2 ar kat pintu masuk, maner tau ader geng2 setiakawan yg lain sampai ker.....heheheh...then start 2nd set. time nih gua pesan kat PTP suh jaga depan...kasik tuka skit format....tapi yg silap nyer format depan belakang nih ialah...PTP suke sgt kasik bola tanggung....dah ar kasik kat PAS plak tuh....kasik ar kat PR byk skit...nih tak, kasik kat PAS plak...aper lg....melompat jer ar PAS....tapi gua bole cover lagi...cume kena keje keras ar.....
2nd set kitoran menang gak ar...dengan mate 10-15....rehat 15min....rehat lama sebab penat gua byk skit kali nih....

set ke-3 nih bole nampak macam PAS+PR byk betahan jerk...gua tgk PAS letih semacam jer...maybe sbb tak pulih sepenuhnyer lagik kot...maklum ar...baru baik dari demam...so, match kat tangan kitorang...kitorang menang 13-15....itu pon fight gak...liat plak diorang nih nak kalah..

disbbkan peserta tak ramai, PR ngan PAS terpakse balik awal kitoran pon stop ar main....tapi sampai jam 10.15 gak ar...hehehhe...wife PAS dah tunggu kat parking...kasik salam skit....bungkus2 aper yg patut...kemas2...then gua ngan PTP gi minum kejap kat mamak...PS kater nak sampai kejap utk pass kan kad kawen Wan Uban...dia punyer wed bulan Feb...congrats utk dia....sambil2 tgh tunggu PB, gua ader ajar skit2 tips kat PTP...gua suh dia buat senama botol...heheheheh.....macam time gua dulu, TB yg suh gua buat senaman botol...betul tak mengecewakan....sungguh berkesan...gua pon sampaikan ar kat PTP...mane tau leh buat double partner gua kelak.....long term investment la kater org...PS sampai, gua tgh explain kat PTP cara2 nak buat senaman botol...PS dengar jer...sambil sengih2 kat gua....maklum la...dia pon buat gak senaman tuh....gua ader share beberape tips lagik ar ngan PTP...kite tgk ar hari jumaat nih, dia buat ke tak....ok lah....time kasih skali lagi kat member2 yg dtg....mlm nih gua cube update utk klan bandung....adios....

4 comments:

kenit said...

sapekah pendekar tok putih nih..? apsal seperti perbualan politik ajer setiakawan...? btul tak.. heheheh

Jin said...

heheheh...standed ar bai...dah dekat nak election nih...haahah...pendekar tok putih ....ahli klan setiakawan yg baru....gua tgh train utk jadik partner double gua...hahahahahah

daddy cool said...

jangan tak percaye.. PKP pun dah mule bukak cawangan tuk mendidik anak buah yang bakal jadi partner tuh.. nampak gaye wa nk suh gak PBS turun padang tuk asah reket... wewewewewe

Zan said...

gua turun beb. isnin depan ok.

Pendekar & Jaguh