Thursday, January 17, 2008

Klan Melawati...

Hari nih Khamis gua main badminton kat Melawati...kat dewan skolah rendah...klan melwati nih dah lama dah gua join...dekat 2 tahun, kalau gua tak silap ar.....gua kenal diorang nih pon dari abg man ( klan bandung )...dia yg ajak join sini....klan melwati nih rata2 muda2 semua...baya2 gua ar...paling tua gua rasa abg man ar...

kat melawati nih diorang tak main rally sangat...bole kate fast phase ar...selain blaja smashing ngan TB, kat sini ar gua byk blaja smash ngan amik smash...diorang kat sini asal naik jer shuttle, smash....gua bole ckp ar..ader 2,3 org yg kalau smash, lajunyer lebih kurang TB or PB smash....sesaper yg tak pnah tgk TB atau PB smash...gua bole ckp...diorang smash laju...pendekar2 klan melawati ikut ranking ( gua rasa ar .... )

1. Jalil
2. Boy
3. Budin
4. Bohjan
5. Hasni
6. Gua ( heheh... corot plak...)

abg man tak kire klan nih sbb dia tuh klan bandung....hari ramai org ader hal...4 org jer yg dtg...1st set gua+boy vs jalil+hasni.....mamat jalil nih sebaya gua...tapi kalu dia smash...susah nak amik...laju sehh..tadi gua siap kena smash kat kaki lagi...kakakakka....tapi disbbkan partner ideal gua si boy ader...kitorang menang ar...mamat hasni nih plak terer main netting...kalau dia net slalu golek2 kat net...cam cibai jerk...tapi hari nih tak byk plak netting dia yg menjadi...tuh yg diorang kalah kot...resultnyer gua+boy vs jalil+hasni = 15 - 11...

tapi 2nd set lain plak...gua rasa diorang nih lambat panas kot...memule gua start serve...gua cam biasa ar jarang kasik bola tinggi nih...gua kasik ngam2 line jerk...hasni amik kasik depan silang....cipet btul...gua amik kasik lambung tinggi ke belakang ...silang gak...tetibe jalil lompat kasik smash ar plak....nasib baik boy amik kasik silang kat belakang gak...dia lompat smash lg...target gua plak...gua kasik depan plak...hasni bole plak kasik teknik shuttle bergolek....terus mati kat situh...tak sempat gua nak amik...memule jer diorang dah lead...2-5...then kitorang kejar jadik 4-6...8-8...then gua tersilap kasik tanggung...aper lg...kena smash lagi...cipet btul...pantang shuttle naik jer...10-12...last2 diorang menang...siut btul...kann dah kena rubber set...

kalau main kat melawati nih, sure gua berpeluh byk...sbb byk gerak2 rasanye...slalu air minum yg gua bwk habis...3rd set kitorang memang deus...fight sungguh...lepas rehat ala kadar jer...kitorang tuka partner...gua+jalil vs boy+hasni....kali nih gua geng ngan jalil...dia kate jgn main 'otek-otek'....kasik balun jerk...aper lg...gua asal ader kesempatan jerk, gua balun....sakit tangan siut...patut ar si PB slalu komplen sakit tgn...sengal gak kalau asik smash jer keje...heheheh...tapi TB jarang komplen...dia kuat maa...slalu buat senaman wrist...kekekekek...gua+jalil menang straight set...15-13, 15-9...gua rasa hasni dah letih sgt kot...gua pon sama...start main badminton jam 8 abih jam 10++ camtuh...slalu nyer ramai org....tapi disbbkan kitorang ader 4 org jer...balik awal ar hari nih....itu pon dah lunyai....haahahah...

sepanjang gua join klan nih, gua dah gi 2x friendly....1 menang, 1 kalah...best lawan ngan org lain...sbb kite leh blaja byk teknik2 lain...bosan gak kalau asik lawan org sama jerk...lupe plak nak kasik tau...tadi reket mp99 gua punyer string putus...memang dah sampai time kot...gua tgk kelmarin dah ader bulu2 pon...lagi satu...reket mp100 gua patah...patah kat frame...gua rasa silap pukul kot...sayang btul ar reket tuh...kebetulan abg sedara gua dtg dari seberang, dia kater kat sana bole sambung balik...pergh...power btul org2 seberang nih...kat mesia gua tak tau ar plak bole sambung balik ke tak...jadi gua hadiahkan ar reket mp100 yg patah tuh kat abg sedara gua...arap dia bole sambung balik dan guna...tinggal ar 3 jer lagi reket gua....nak kena beli lagi ker?????jeng jeng jeng...hahahahah...giler ke...asik beli reket jer...mahal tuh...

gua rasa, gua citer aktiviti gua berbadminton nih sure tunggang langgang punyer...tak macam TB citer ar...im lost with words...gua nih budak matematik...tak reti ar nak puitis2 nih....kalau lu org bosan, bole ar tinggalkan pesan...nanti gua leh stop tulis...sok plak jumaat, gua citer plak Klan Ampang....caloooo...

5 comments:

kenit said...

pedang besambung.. patah tumbuh hilang beganti.. ish ish ish... tangan dah lagi kuat dari pedang.. betul ker ranking nih...?

daddy cool said...

boleh buat melawati lawan setiakawan nih...

Jin said...

kekekekek...ranking tuh ikut mate gua...tak tau ar kalau org lain 'rank'kan camner plak....sedey siut mp100 patah...tapi takkan berganti kot...duit tarak ar...minyak dah ar nak naik bulan 3 nih...ish...ish...ish...

princessGarnet said...

btul bai.. tangan lagik kuat dari pedang maknenyer dah bbtul terer menggapai hikmat menerjah syurga dan neraka... uihhh sungguh lagenda

Anonymous said...

setiakawan.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading setiakawan.blogspot.com every day.
online cash advance
loans

Pendekar & Jaguh