Sunday, September 16, 2007

belum tau rupenye...

Sekali coretan nampaknye belum lagi dapat menyampaikan kaba berita perihal AYAH SEJUK dipersada pergolakkan setiakawan.

Satu ketika dahulu sewaktu pembabitan klan2 setiakawan di alam pertarungan badminton, muncullah satu nama dari kultus Alam Perwira. Hanya dikenali dengan sebutan Golok Nano, yang sering menggunakan langkah2 jurus tujahan yin dan yang. Corak pertarungan yang kerap kali bertukar arah membuatkan Golok Nano sukar dibaca.

Dalam 12 purnama golok namo hanya menggunakan hikmat2 tiruan yang hampir serupa seperti Tanpa Belas seperti tujahan2 maut yang tanpa belasnya dan adakalanya mengasak dengan begitu licik dan laju serta ganaz. Walaupun dilihat pada zahir saiz golok nano yang agak rendah dan kecik. Hampir tertipu saje bile mana kemampuan golok nano tuk melakukan jumping2 smash atau drop2 yang memudaratkan pihak lawan seklan2.

Belum pernah terbit dihati Golok Nano tuk merampas gelaran tahta seawal yang munkin tanpa belas munculkan diri. Dengan itu, kekalahan ditangan Kaki Phoenix hanyalah rekaan dan lakonan semata2 agar semangat juang dan jurus maut Tanpa Belas membuak2 dan hanya kaki phoenix menjadi sasaran padahal kemudiannya nanti hanya menjadi sia2 bile mana kederatnya dipertarungan maut nanti akan diserap dan dijamah satu persatu oleh Belacan Sakti, Kaki Phoenix apetah lagi Golok Sakti.

Jangan tersenyum, ketawa jika belum melihat hasilnya dan jangan menanggis bile hanya mendengar khabar berita. belum tentu namanya menang jika hanya dapat menewaskan lawan yang tidak berlawan (tak berlatih pun...cit...) ni kes2 klan2 yang berlatih 10 kali setahun. Tau2 jek bertarung.. well untung kasut muat2 kaki, untung reket sedap2 buat smash...

Setelah kian lama bersama klan2 setiakawan, akhirnya Golok Nano menonjolkan nama samaran kedua yang menjadi igauan selama ini iaitu Ayah Sejuk. Tapi kali ini corak permainan langkah maut sering digabung2kan degan teknik2 gurauan bersenda oleh J10P atau tektikal Kaki Phoenix. Semuanya ada didalam poket Ayah sejuk. Kalau busan cara itu.. gunalah cara ni.. hmm agaknye lepas ni hanya cara backhand smash yang dipraktikkan hampir setiap malam akan digunakan.. walaupun hanya mengkilas bola hantaran OU.. dan menggulung botol hampir seberat 5 kilogram.

Sungguh tak masuk diakal.. itu semua hanya cerita tipu.. cit.. alkisanya Ayah Sejuk hanyalah memanfaatkan bulan ramadan yang mulia ini dengan bertadarus sendirian, berterawih dan membantu OU dibazar ramadan UiTM kolej Mawar. Kudrat dan semangat yang ada dipertarungan nanti hanya dibekalkan oleh amalan2 tersebut la.. so no problem maaa... biarlah pertarungan sebenar menjadi ukuran, daripada khabar2 rekaan menjadi igauan..

wewewewe... diharap klan2 sekalian 5 bersaudara dapat menurunkan diri untuk menjadi jamahan waktu sahur Ayah Sejuk. Akhir kata biarlah kenangan malam raya menjadi ajaran sepanjang zaman.. yu hu.. ingat tau gua kasi tunjuk skil turun latih 5 dgn 10 oktober jek..

4 comments:

Zan said...

Long Live Ayah Sejuk! Jangan di kias si mata di bazaar Ramadhan. Nanti punahlah kegemilangan di masa hadapan.

kenit said...

golok nano = ayah sejuk = golok sakti? betul ker tuh... byk nugak nama samaran nih...

Jin said...

golok nano siut...nih kire time2 desa petaling dulu ar nih......geng alam perwira...kakakakakakka

daddy cool said...

nampak gaye mcm kite ber-4 jek yg aktif.. x kan J10P & GPKP tak nak muncul2kan diri tuk mewarnai cereka2 setiakawan..

belum lagi pedang terhunus, x kan nyawa sudah tercabut, belum lagi pertarungan bermula, x kan la hangpa berdua dah kecut.

x kanla single anto TB.. Double pun TB sorang lawan klan2 kami ber-3.. ish ish osh..

Pendekar & Jaguh